HärnösandsNytt

Polisen omhändertog berusad kvinna i Sundsvall – trafikkontroll i Härnösand utan anmärkning

Bilden visar Härnösands centralstation under en mulen dag. Framför stationen finns en parkeringsplats med markerade rutor och en gångväg. Stationen består av två delar: en äldre byggnad i ljus färg med rött tak och rödbruna fönsterramar, samt en mode
Illustrationsbild: Michael Erhardsson - Mostphotos

Polisen i Västernorrlands län omhändertog en berusad kvinna i Sundsvall och genomförde en trafikkontroll i Härnösand där samtliga förare var nyktra.

Annons

Polisen rapporterar

Under natten den 25 juni har polisen i Västernorrlands län genomfört flera insatser med fokus på ordningshållning och trafiksäkerhet.

Klockan 23:52 i Sundsvall, Stenstan, kontrollerades en kvinna som bedömdes vara för berusad för att ta hand om sig själv. Hon omhändertogs enligt Lag om omhändertagande av berusade personer (LOB).

Klockan 03:07 i Härnösand, Södra vägen, Granudden, genomförde polisen en trafikkontroll. Elva förare blåste i polisens sållningsinstrument och samtliga var nyktra, vilket innebar att de fick fortsätta sin färd utan anmärkning.

Källa: Polisen, polisen.se
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus