Polisen omhändertog berusad kvinna i Sundsvall – trafikkontroll i Härnösand utan anmärkning

Polisen i Västernorrlands län omhändertog en berusad kvinna i Sundsvall och genomförde en trafikkontroll i Härnösand där samtliga förare var nyktra.
Polisen rapporterar
Under natten den 25 juni har polisen i Västernorrlands län genomfört flera insatser med fokus på ordningshållning och trafiksäkerhet.
Klockan 23:52 i Sundsvall, Stenstan, kontrollerades en kvinna som bedömdes vara för berusad för att ta hand om sig själv. Hon omhändertogs enligt Lag om omhändertagande av berusade personer (LOB).
Klockan 03:07 i Härnösand, Södra vägen, Granudden, genomförde polisen en trafikkontroll. Elva förare blåste i polisens sållningsinstrument och samtliga var nyktra, vilket innebar att de fick fortsätta sin färd utan anmärkning.
Källa: Polisen, polisen.se
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


