Härnösand satsar extra på renare centrum under sommaren

Kommunen ökar insatser mot skräp och ogräs i centrum.
Extra insatser för ett renare och trivsammare centrum i Härnösand
Härnösands kommun har inlett en extra satsning för att göra stadens centrum renare och mer inbjudande under sommaren. Insatserna inkluderar utökade turer för att samla upp skräp samt att sommarjobbande ungdomar nu aktivt rensar ogräs i området.
Denna satsning syftar till att förbättra miljön och trivseln för både invånare och besökare i centrum. Mer information om initiativet finns att läsa på kommunens officiella webbplats.
Relevanta källor
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


